メインコンテンツへジャンプする

JPNICはインターネットの円滑な運営を支えるための組織です

ロゴ:JPNIC

WHOIS 検索 サイト内検索 WHOISとは? JPNIC WHOIS Gateway
WHOIS検索 サイト内検索

Information on world school networking statistics for 19990810 JPNIC EDU Meeting

Information is collected by langner@gmd.de, goto@iq.nanzan-u.ac.jp. Contributions by Prof. Kumiko Aoki (Boston Univ.), And Prof. Kunio Koshigiri (Osaka Kyoiku Univ.)

1. World School and Education Statistics

2. Some International Educational Resources


3. K-12 education and the Internet (by Prof. Aoki)

The following are the list of URLs for those sites which are related to K-12 education and the Internet:
  1. Hot list of K-12 Internet School Sites (http://www.gsn.org/hotlist/index.html)
  2. K-12 Internet and Web Issue (http://csep10.phys.utk.edu/guidry/internet_resources/k-12_web.html)
  3. K-12 Internet Resources (http://www.fau.edu/library/k12.html)
  4. K-12 Internet Use Issues (http://www.esc13.tenet.edu/docs/esc/issues.html)
  5. Metaphors, Pitfalls, and Possibilities for Using the Internet in K-12 Education (http://socrates.berkeley.edu/~itp/itpcolloquium/PhilBell/index.html)
  6. National Center for Educational Statistics (NCES) Home Page (http://nces.ed.gov/)
  7. ERIC - Educational Resources Information Center (http://www.accesseric.org/)
  8. National Library of Education (http://www.ed.gov/NLE/)
  9. NetDay National (http://www.netday.org/)
  10. American School Directory - Your Interactive Gateway to All 108,000 K-12 Schools (http://www.asd.com/)
See also,

4. Initiatives in Europe


5. Networked Schools


6. Suggested readings in Japanese

  1. 越桐 國雄, ``日本のインターネット教育利用の動向'', 大阪教育大学紀要第V部門, 第48巻, 第2号, 1999年9月予定
  2. World Education Report 1998、ユネスコ編世界教育白書、東京書籍、1998
  3. 学校基本調査報告書、文部省、平成10年
  4. 教育指標の国際比較、文部省、平成10年
  5. 図表でみる教育、OECD教育インディケータ、ぎょうせい、1996

Information compiled by goto@iq.nanzan-u.ac.jp

このページを評価してください

このWebページは役に立ちましたか?
よろしければ回答の理由をご記入ください

それ以外にも、ページの改良点等がございましたら自由にご記入ください。

回答が必要な場合は、お問い合わせ先をご利用ください。

ロゴ:JPNIC

Copyright© 1996-2024 Japan Network Information Center. All Rights Reserved.